W nawiązaniu do informacji przekazanej przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska dot. incydentów, które zdarzają się z udziałem wilków należy zwrócić szczególna uwagę na problem dostępu do pokarmu, który może przyciągać dzikie zwierzęta. Gminy i mieszkańcy oraz właściciele nieruchomości położonych na terenie gminy powinni podejmować działania w celu zabezpieczenia zbieranych i oddawanych odpadów komunalnych zmieszanych przed dostępem zwierząt. Przypominamy, że odpady spożywcze mogą stać się łatwym pokarmem dla dzikich zwierząt i zachęcać je do odwiedzania siedzib ludzkich. Dlatego wszystkie odpady komunalne zmieszane musza być zbierane i oddawane w szczelnych pojemnikach posiadających pokrywę. Zabronione jest wystawianie do odbioru i gromadzenie w łatwo dostępnych miejscach worków z odpadami zmieszanymi.
Obowiązek wyposażenia nieruchomości w pojemniki na odpady zmieszane został zawarty w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Płaska (uchwała Nr VIII/70/19 Rady Gminy Płaska z dnia 20 listopada 2019 r., Nr X/93/20 z dnia 29 stycznia 2020 r., Nr XV/136/20 z dnia 29 października 2020 r.). Osoby nieprzestrzegające wspomnianego obowiązku mogą zostać ukarane karą grzywny zgodnie z art. 10 ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. u. z 2020 r. poz. 1439 ze zm.).
Informacja dot. Obowiązku wyposażenia nieruchomości w pojemniki na odpady zmieszane
Archiwum
21-05-2021Data publikacji, 21-05-2021
Jacek NasewiczAutor, Jacek Nasewicz 204Ilość wyświetleń, 204