Rada Ministrów przyjęła rozporządzenie wprowadzające zmiany w programie "Dobry start". Nabór wniosków o świadczenie "Dobry start" (300+) w roku szkolnym 2021/2022 NIE BĘDZIE już prowadzony przez Ośrodki Pomocy Społecznej.
Składanie wniosków będzie odbywać się wyłącznie w formie elektronicznej (nie jak dotychczas drogą tradycyjną i elektroniczną). Obsługą procesu od teraz zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Zmieni się również sposób wypłaty świadczenia 300+ – nie będzie już możliwa wypłata w formie gotówkowej i przekazem pocztowym, tylko w formie bezgotówkowej na wskazany przez wnioskodawcę numer rachunku bankowego.
Przyjmowanie wniosków o świadczenie "Dobry start" rozpocznie się 1 lipca 2021 r. Rodzice będą mogli składać wnioski online: przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia, przez bankowość elektroniczną lub przez portal PUE ZUS. Wnioski należy złożyć do 30 listopada.