PODSTAWĄ OSZACOWANIA SZKÓD SPOWODOWANYCH PRZEZ SUSZĘ POZOSTAJE ZŁOŻENIE INDYWIDUALNIE PRZEZ POSZKODOWANEGO PRODUCENTA ROLNEGO WNIOSKU ZA POŚREDNICTWEM APLIKACJI SUSZOWEJ DOSTĘPNEJ NA STRONIE INTERNETOWEJ MINISTERSTWA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
- Aby zalogować się do aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą” należy wejść na stronę https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign a następnie zalogować się poprzez profil zaufany (instrukcja założenia profilu zaufanego znajduje się na stronie https://www.gov.pl/web/profilzaufany), lub przez bankowość elektroniczną (osoby posiadające konto np. w Banku Spółdzielczym będą musiały wybrać właściwą placówkę z listy).
Szczegółowe informacje czy na danej gminie występuje zjawisko suszy i w jakim zakresie link tutaj: https://susza.iung.pulawy.pl/wykazy/2023
Producent rolny może również wnioskować do Urzędu Gminy Płaska, o oszacowanie szkód przez komisję, która przeprowadzi lustrację uprawy na miejscu. Wniosek o oszacowanie szkód powstałych w wyniku niekorzystnych zjawisk dostępny jest do pobrania pod tym artykułem. Uwaga, samo oszacowanie szkód przez komisję nie pozwoli jednak na wygenerowanie protokołu.
Szacowane będą wyłącznie uprawy pozostające na polach.
Do wypełnienia wniosku o szacowanie strat potrzebne będzie:
- Kopia wniosku o dopłaty bezpośrednie na rok 2023
- Umowa ubezpieczenia upraw – w przypadku, gdy uprawy są ubezpieczane
UWAGA:
Wszyscy muszą złożyć wniosek przez aplikację „szacowanie suszy” do 15 października, aplikacja podobno miała zacząć działać od 20 lipca 2023 roku, bez tego szacowanie komisji z Gminy nie będzie ważne.
Informacja pod numerem: 87 6439065.